poniedziałek, 30 stycznia 2017

Podsumowanie stycznia

Postanowiłam, że będę robić podsumowania co przeczytałam, obejrzałam i/lub odkryłam w danym miesiącu lub kwartale. Jednak jeśli coś będzie wyjątkowe to będzie posiadało oddzielny post.


4 sezon Sherlocka
Co tu dużo mówić... Odkąd obejrzałam Sherlocka na TVP2, zakochałam się i czekałam na więcej. Ten czas nadszedł. Czwarty sezon różni się klimatem poprzednich sezonów, ale również mi się podoba.


"Worek Kości" Stephen King
Z królem horroru poznałam się już wcześniej, więc poziom książki mnie nie zaskoczył. Oczywiście chodzi o to, że wysoki poziom nie był dla mnie niczym nowym. Czytelnik może tu odnaleźć zarówno elementy romansu jak i elementy nadprzyrodzone. Głównym bohaterem jest pisarz, który po śmierci swojej żony ma niemoc twórczą. W celu jej odegnania udaje się do domku letniskowego,w którym spędził szczęśliwe chwilę z ukochaną. Nasz pisarz wplątuję się tam w różne historie, przez które poznaje krok po kroku historię miasteczka, zniechęca do siebie część mieszkańców i broni biednej wdowy. Podsumowując, podczas czytania książki można poczuć dreszczyk emocji, zdziwienie lub nienawiść do niektórych bohaterów. Historia mnie wciągnęła, przeczytajcie a może Was też wciągnie!

"Pax" Sara Pennypacker, Jon Klassen
Peter ratuje Paxa od śmierci. W zamian zwierzątko obdarza chłopca niesamowitym uczuciem-przyjaźnią. Po pewnym czasie tata Petera jedzie na wojnę, Peter do dziadka, który mieszka kilkaset kilometrów dalej, a Pax... musi zostać wypuszczony do lasu.  Chłopca dręczą wyrzuty sumienia i postanawia wrócić po liska. Uważam, że książka nadaje się zarówno dla młodszych jak i dla starszych. Ukazuje nie tylko siłę przyjaźni, ale też jak wojna może zmienić człowieka. 

"Marsjanin" reż. Ridley Scott
Historia Marka, który został sam na Marsie i hoduje ziemniaczki. Zgodnie z opisem akcja dzieje się na Marsie i jest dowcipnie. Mark jest zaradny i zabawny, przez co film jest ciekawy nie tylko dla fanów kina Sci-Fi.

"Gorący pościg" reż.  Anne Fletcher
Mało ogarniętej policjantce zostaje powierzona poważna misja- ma eskortować świadka koronnego. Jest nim piękna Latynoska. Po drodze mają wiele przygód... Ten film mnie rozśmieszył i w takim celu go włączyłam. Nie spodziewałam się niczego rewelacyjnego, jakiegoś spektakularnego zakończenia czy przesłania. Także jeśli chcecie po prostu spędzić miło wieczór z komedyjką, to jest to.

"Jeszcze dalej niż Północ" reż. Dany Boon
Francuska komedia o naczelnym poczty, który przez swoje kłamstwo zostaje oddelegowany na północ Francji. Przez stereotypy ta część kraju wydaję się być dla niego koszmarem. Na Północy ma być zimno, brudno a ludzie mają być zacofani. Nie wolno zapomnieć jeszcze o dziwnym języku. Jakby przełożyć to na polskie warunki, to tak jakby Kowalskiego przenieść z Gdańska do małego miasteczka na południu Polski, do ludzi używających gwary. Przecież z tego musi wyniknąć kilka śmiesznych sytuacji! Tak jest. Film jest o stereotypach, ale też o związku listonosza i jeszcze o jego nowych znajomych z tej Północy. W sumie jest o wszystkim i o niczym, jednak miło się go ogląda. Dodatkowo jej temat jest nietypowy, realizacja dobra, więc polecam.

"Wyspa tajemnic" reż. Martin Scorsese
Szeryf federalny Teddy Daniels wraz  z nowym partnerem udają się do pilnie strzeżonego szpitala dla chorych psychicznie przestępców (na wyspie oczywiście) aby rozwikłać sprawę pacjentki, która stamtąd uciekła.  Po samym opisie można mieć mieszane uczucia, ale mnie zachęciła wysoka ocena. Uważam, że warto obejrzeć ten film, jeśli lubi się nie mieć pewności co jest prawdą a co jest tylko omamami głównego bohatera.  Film trzyma w napięciu i  zdumiewa.

"9" reż. Shane Acker
Po buncie maszyn na Ziemi zostały tylko maszyny (kto by się spodziewał) i szmaciane lalki. Jedną z nich jest 9, który jest kluczową postacią. Jest on nieporadny, wpakuje inne lalki w kłopoty ale i lojalny. Ogólnie animacja opowiada o tym jak lalki chcą pokonać maszyny. Sama historia ma potencjał, jednak film mógłby potrwać trochę dłużej, aby pokazać coś jeszcze. Moja ocena to 8/10, czyli bardzo dobry.

"Lodowe piekło. Katastrofa na Grenlandii." Mitchell Zuckoff
Książka składa się z dwóch równoległych historii. Jedna opowiada o lotnikach, którzy przetrwali rozbicie ich samolotów na Grenlandii i próbują przetrwać srogą zimę, natomiast druga jest o organizacji i przebiegu wyprawy na Grenlandię, której celem było znalezienie zaginionych ciał i samolotów. Warto zaznaczyć, że jest to literatura faktu. Książkę udało mi się przeczytać dopiero za drugim podejściem, potrzebowałam przeczytać około 150 stron, aby się wciągnąć w tę historię. Uważam, że warto przeczytać aby dowiedzieć się czegoś o warunkach panujących na Grenlandii oraz aby poszerzyć swoją wiedzę historyczną.

"La la land" reż. Damien Chazelle
Obejrzałam ten film głównie z powodu wielu nominacji do Oscara. Opowiada on o miłości początkującej aktorki i jazzmana. Oboje mają jakieś marzenie, którym żyją. Dopingują się nawzajem. Uważam, że fabuła jest ok. Nie jest wyjątkowa, nie jest też beznadziejna. Piosenki, które powinny być główną częścią produkcji, są raczej dodatkiem, czasami nawet wciśnięte na siłę, przez co film nie jest typowym musicalem. Dopiero gdy odsłuchałam soundtrack to doceniłam piosenki. Według mnie "La la land" mógłby dostać Oscara jedynie za najlepszą postać pierwszoplanową, montaż i za muzykę.

Źródła zdjęć:
La la land
Marsjanin

facebook - Tuczarnia Motyli
instagram - tuczarniamotyli
filmweb - zuzela_1999
lubimyczytać - zyzia1234

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny opis filmów. Jestem ciekawa najbardziej tego ,,wyspa tajemnic'' lubię takie zagadkowe i trzymające w napięciu filmy :)
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pax i Marsjanin (na razie w wersji książkowej) są na mojej liście już od jakiegoś czasu, mam nadzieję, że w końcu znajdę na nie czas. Co do filmów, bardzo lubię Wyspę tajemnic, a bardzo nie lubię La La Land. Nie pamiętam kiedy ostatnio jakiś film mnie tak zawiódł i w pełni się z tobą zgadzam, jeżeli ma dostać Oscary to w kategoriach, które wymieniłaś. Na inne moim zdaniem nie zasługuje.
    Pozdarawiam :)
    http://the-book-huntress-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń